بجنورد- ​مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  خراسان شمالی گفت: سامانه پایش هوشمند تردد حمل و نقل در این استان راه اندازی شده است. 

سامانه پایش هوشمند تردد حمل و نقل در خراسان شمالی راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: سامانه سپهتن یا سامانه پایش هوشمند تردد حمل و نقل عمومی در تلاش است تا ایمنی تردد در جاده ها را ارتقا دهد.

وی افزود: این سامانه تمام رفتار راننده را در مسیر حرکت رصد می کند و قادر به شناسایی تخلف هایی چون سرعت غیرمجاز و یا ساعت کار غیرمجاز است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به توقف در پلیس راه ها و بررسی مدارک راننده نیست و بر این اساس زمان سفر ها نیز به میزان محسوسی کاهش پیدا می کند.

بدیعی مقدم گفت: تجهیزاتی در بدنه اتوبوس نصب شده است که اطلاعات مختلف همچون میزان سرعت، زمان توقف، زمان فعالیت، ساعت کار راننده به پاسگاه ها منعکس می شود.

وی خاطرنشان کرد: این تجهیزات در مرحله نخست در اتوبوس هایی که در محورهایی به مقصد کلان شهرها فعالیت دارند نصب می شود و اکنون تمام  اتوبوس هایی که در مسیر بجنورد به مقصد تهران فعالیت دارند به این سامانه متصل شده اند و در آینده سایر اتوبوس ها نیز به این سامانه متصل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.